Powned? Toch maar niet!

PownedHilversum - De heuse oorlog die is ontstaan binnen het publieke bestel eindigt morgen. Voor die tijd moeten aspirant omroepen minimaal 50.000 leden hebben en bestaande omroepen een groter ledenaantal om te mogen blijven uitzenden of om meer uren op tv te krijgen. Één van die nieuwe omroepen zal de GEENSTIJL-dochter Powned moeten worden. Hieronder mijn mening, waarom ik denk deze omroep geen haar beter is.

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik bij voorbaat als persoon al wat tegen de oprichting van Powned heb. En dat heeft alles te maken met een bepaald hoofd dat we dan teveel op tv moeten zien, en wel die van Rutger Castricum. Had je bij omroepman Bart de Graaf een grote lach om je gezicht zodra je die op TV zag, bij Rutger moet ik altijd spontaan naar de wc.

Maar dat even terzijde. Want hoe ‘vernieuwend’ ze zichzelf ook vinden of, en nu citeer ik letterlijk: “PowNed kortom, neemt haar kijkers serieus. Dat hebben we met GeenStijl de afgelopen zes jaar wel bewezen.” En daar staat direct de eerste leugen. Tientallen, zo niet honderden mensen hebben zich in de afgelopen weken suf gewerkt om genoeg leden binnen te halen, om maar die 50.000 binnen te halen. Maar terwijl ‘meneer Rutger’ vermoedelijk al rond half maart de champagnefles ter hand nam om te vieren dat het minimaal aantal leden gehaald was, bracht hij naar buiten dat ze er nog lang niet waren en nog zeker een paar duizend leden nodig hadden. De teller op de site liep maar af en pas een week voor 1 april was het streefaantal gehaald. Of nee? Het waren er perongeluk nog 8.0000 meer, maar ja PowNed neemt haar kijkers serieus, dus we belazeren ze vanaf het eerste moment.

Dat Powned haar leden belazerd, a la, die willen dat geloven en zijn er al lid van dus zullen vermoedelijk niet beter weten. Dat Powned ook haar potentiële leden belazerd, dat is toch wel vrij dom. Op de website van Powned staat namelijk ook de volgende tekst te lezen:

(..) Wij hebben immers geen loterij nodig om zieltjes te werven, laat staan een gratis dvd, kookboek of ander lullig cadeau waarmee de publieken je proberen binnen te halen. PowNed aanhangers zijn lid geworden uit overtuiging dat er iets grondig mis is in Hilversum.(..)

Maar oh-oh. Als je dat laat staan op je website en je gaat toch minimaal twee (Klik voor 1 en Klik voor 2) wervingsacties starten, dan vraag je er toch om dat mensen je niet serieus KUNNEN nemen?

En nou zitten ze binnenkort aan die tafel, met al die andere publieke omroepen, de beschikbare uren te verdelen op de Nederlandse TV. Wordt het dan echt vernieuwend? We zullen zien, of zou daar de volgende leugen zitten. Per slot van rekening? Hoe leuk is dat programmaatje op Veronica? Ik vind het altijd perfect om bij in slaap te vallen. Misschien toch vernieuwend.

Ik zou zeggen: Powned?? Don’t!

Share |

klinkt als de gemiddelde politieke campagne van bij ons ...

Belgium Gepost door geert  op  03/31  om  12:30 AM

De Nederlandse TV is afgedaald tot heel bedenkelijk nivo. En ik verwacht dat Powned dat alleen nog maar gaat verlagen.
Opzouten met die gasten.

France Gepost door Hardloper Hans  op  04/02  om  09:02 PM

In france, we also have got same troubles with some TV channels

France Gepost door cadeau  op  02/25  om  01:51 PM

Reageren is niet mogelijk op dit bericht.

Image Gallery

Marathon Countdown
(Berlijn)

2012-09-30 09:00:00 GMT+01:00

My Supplier

My Shoes

Log in

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Automatisch inloggen bij volgend bezoek?

  • Registreer je nu
  • Password vergeten?
  • Mijn PR's

    05,0KM 0:20:30 - 14-07-2010 10,0KM 0:41:55 - 09-05-2010 14,0KM 1:06.24 - 22-05-2009 16,1KM 1:09.26 - 30-06-2010 21,1KM 1:32.10 - 09-01-2011 42.2KM 3:11.11 - 28-11-2010

    Aankomende Evenementen

    Coole Websites

    Weblog Categorieën

    Mijn Profiel

    Zoeken op de site