Lichaams Samenstellings Analyse

Leeuwarden - Anima Sana In Corpore Sano, welke sporter kent het niet. Die gezonde geest, daar kun je vaak maar gedeeltelijk aan werken, dat gezonde lichaam, daar ben je volledig zelf bij. Ik had vandaag mijn 3 maandelijkse Lichaams Samenstellings Analyse. Hoe sta ik er voor?

Ik moet wel zeggen dat ik dit soort testen wel eens wat oppervlakkig vind. Zorg dat je volledig in rust bent en dan staand op een soort weegschaal, met twee meetstokken in mijn handen kunne n ze mijn BMI, BF (percentage vetmassa), botmassa, etc. meten. Maar aan de andere kant, wel heel interessant om te weten, als het klopt….

image
Klik op de foto voor het volledige overzicht! Of HIER voor echt duidelijk overzicht.

Allereerst kwam ik er vandaag achter dat alle vorige metingen zoiezo al foutief waren geweest. Ik dacht dat ik 1:87 meter was, maar vandaag bij meten bleek dat 185,5 te zijn! Bummer! Ook was ik aangekomen! Uhu, wel een hele kilo in een jaar tijd! Of zou dat alleen van de laatste weken zijn: Chocoladepepernoten!!

Met mijn 70,7 kilo mag ik volgens deze test nog wel 5 kilo aankomen. 5 kilo?! Dat moet ik allemaal ook weer meezeulen in een marathon. Ik dacht het niet! Die vijf kilo is onderverdeeld in 1,7 kilo vet erbij en 3.3 kilo spieren.

Mijn BMI is met 20,5 wel netjes binnen de grenzen. BMI (Body Mass Index) is niets anders dan ja gewicht in kilo’s gedeeld door je lengte in meters, en dat dan nog eens gedeeld door je lengte in meters. Reken je dat uit, dan mag hij niet onder de 18,5 komen (ondergewicht) en eigenlijk niet veel hoger zijn dan 25. Tussen de 25 en 30 is overigens nog altijd ‘iets verhoogd’ en pas boven de dertig is het overgewicht (Obsesitas)

Als laatste nog even de %BF, oftewel, percentage vetmassa. Mijn vetmassa zit op 13,7 en is daarmee niet bepaald hoog. Elk lichaam heeft vet nodig. Dit is nodig voor de stofwisseling van het lichaam. Deze regel is voor elk geslacht anders. Vrouwen zouden 27% vetpercentage mogen hebben, mannen daarin tegen slechts 16%.

Share |

Mooie waarden. En ach 1,5 cm korter als gedacht. Who cares!
Ik kan me voorstellen dat je niet aan wilt komen, maar zolang het spieren zijn hoeft dat geen probleem te zijn.

United States Gepost door John  op  10/13  om  09:42 AM

alles is relatief hé ... voor een duursporter zit je met een dikke 13% vet aan een gemiddelde. Ik heb er wel een probleem mee dat ze het BMI steeds weer als waardemeter willen promoten: die berekening evenals de theorie die er achter steekt is ronduit belachelijk.

Belgium Gepost door geert  op  10/13  om  10:33 AM

Waar heb je die test gedaan ? M’n BMI weet ik wel maar andere dingen vind ik wel eens interessant om te weten.

Tot zondag in A’dam !!

Netherlands Gepost door Bjorn  op  10/13  om  10:43 AM

Huummm…. interessant.

Netherlands Gepost door jacqueline  op  10/13  om  07:48 PM

Korter en zwaarder, maar nog te licht, dus je moet en mag lekker veel chocoladepepernoten blijven eten!

Netherlands Gepost door Martin  op  10/13  om  08:22 PM

vrouwen mogen twee x zoveel vet hebben als mannen. Het percentage is prima.
Ik vind je wel redelijk licht voor je 1.85 meter. Kortom… die nootjes is geen probleem!

Netherlands Gepost door RunningRonald  op  10/13  om  09:40 PM

ben je nu al aan te krimpen wink

Netherlands Gepost door hans  op  10/13  om  09:52 PM

Reageren is niet mogelijk op dit bericht.

Image Gallery

Marathon Countdown
(Berlijn)

2012-09-30 09:00:00 GMT+01:00

My Supplier

My Shoes

Log in

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Automatisch inloggen bij volgend bezoek?

  • Registreer je nu
  • Password vergeten?
  • Mijn PR's

    05,0KM 0:20:30 - 14-07-2010 10,0KM 0:41:55 - 09-05-2010 14,0KM 1:06.24 - 22-05-2009 16,1KM 1:09.26 - 30-06-2010 21,1KM 1:32.10 - 09-01-2011 42.2KM 3:11.11 - 28-11-2010

    Aankomende Evenementen

    Coole Websites

    Weblog Categorieën

    Mijn Profiel

    Zoeken op de site